2016. január 21., csütörtök

8 napos sütikihívás - 5. nap

Sziasztok!

Ma egy egyszerű tortát hozok Nektek, én karácsonykor mindig ezt készítem el, és a család nagyon szereti.

Hozzávalók: 4,5 dl natúr joghurt, 2,5 dl tejszín, 3 ek cukor, 2 cs vaníliás cukor, 3 cs zselatin, 1 dl tej, 3 dl szörp, 1,5 dl víz, kb 3-4 nagy narancs, tortaforma, piskóta alap (boltban lehet kapni készen)

Elkészítése: Aki meg tudja sütni a piskótát anélkül, hogy összesne vagy megégne neki, annak érdemes ezzel kezdenie. Én nem ebbe a kategóriába tartozok, úgyhogy boltban megvettem a kész, kör alakú piskótát, amit belenyomkodtam a tortaformába, és rászórtam az apróra vágott narancsot xD Vaaaagy darált keksszel, tejjel és margarinnal sűrű masszát gyúrunk. A joghurtot összekeverjük a 2 féle cukorral. Felverjük a tejszínt, majd a joghurthoz öntjük, és óvatosan simára keverjük. A tejet felmelegítjük, és feloldjuk benne 2 csomag zselatint, majd a masszához öntjök, elkeverjük, és rásimítjuk a narancsos piskótára, majd megvárjuk, amíg megdermed. Én nem teszem hűtőbe, hanem hideg helyre teszem, mert így nem ereszt levet a narancs. Ha már kész, a 1,5 dl forró vízben feloldjuk a maradék zselatint, és összekeverjük a 3 dl szörppel, és óvatosan a tortára öntjük. Ez a réteg elhanyagolható, ha a narancs levét egy pici szörppel a joghurtba keverjük:


Jó étvágyat!

Dana

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése